Jak má vypadat a fungovat moderní recepce
22. 11. 2017
Podniky využívají recepci k setkávání s pracovníky
První dojem při vstupu do sídla společnosti je stejně důležitý jako při setkání dvou lidí. Během úvodních vteřin si totiž klient nebo obchodní partner vytváří názor o firmě. Recepce je tedy jednou z nejdůležitějších částí kanceláří, měla by vyjadřovat filozofii společnosti a reprezentovat ji. Tato zóna je vstupní branou do srdce každého podniku, je součástí jeho designové prezentace.
Prostor by měl vždy působit otevřeně, vzdušně a přívětivě. Důležitým prvkem je „eye catcher“, který návštěvníka zaujme svou originalitou. Může jít o designový, přírodní nebo umělecký prvek, který se svou osobitostí vryje do paměti každého, kdo sem vkročil. Přesto musí tento prostor působit elegantně, profesionálně a zdůrazňovat důvěryhodnost společnosti.
Během příprav je nutné myslet na praktické využití prostoru recepce i pro vlastní zaměstnance firmy. Design by měl zaujmout, musí být ale také funkční a splňovat praktické požadavky zaměstnanců, a to bez ohledu na aktuální vytíženost kanceláří. Vidíme jasný trend, kdy podniky recepce rozšiřují a využívají je jako komunitní místo, kde se lidé setkávají a tráví neformální čas, jak během dne, tak po práci. Recepce se tak stává společenskou částí firmy.
Technická stránka recepce
Po technické stránce je velmi důležité světlo a prostor. Recepce je vstupem do každé firmy, proto by neměla být zatemněná a stísněná. Absenci denního světla může vyřešit vyšší počet LED světel, ale také propojení s pracovní plochou, aby návštěva měla dojem otevřeného prostoru. Je dobré se světlem pracovat již od začátku projektu a brát na zřetel první dojem po vstupu do prostoru.
Každý podnik má svou filozofii, která by měla být zahrnuta v architektuře recepce. Mezi klíčové prvky patří kvalitní a dominantní recepční pult, logo podniku a zázemí pro usazení hostů. Investovat se rozhodně vyplatí i do kvalitní podlahy. Velikosti jednotlivých prvků musí odpovídat prostorovým možnostem místnosti. Pro výbavu by měly být vždy použity co nejkvalitnější materiály, jde se o nejvíce exponovanou část kanceláří.
Na klienty vždy apelujeme, aby recepce odrážela charakter firmy. Nyní je tento faktor důležitý i pro pracovníky. Právě mladá generace kvalitní design požaduje.