Rekordní 5. ročník soutěže Kanceláře roku zná své vítěze
17. 06. 2021
Moderní trendy, 11 vítězů, 48 finalistů a přes 100 přihlášených.
Jedenáct vítězů si dnes večer během letní Garden Gala na Žofíně odneslo ocenění Kanceláře roku. Po všech stránkách rekordní ročník – nejvíce přihlášených i vítězů – tak potvrdil, že soutěž je špičkou v oblasti oceňování kvalitního pracovního prostředí a kancelářského designu. Vyhlášení letos poprvé proběhlo v letních měsících a akce probíhala jak v interiéru Paláce Žofín, tak v jeho přilehlých zahradách. Přihlášky do soutěže, posílaly nejen samotné soutěžící firmy, ale i architektonická studia. Soutěž již popáté organizovala společnost Prochazka & Partners.
„Letošní ročník byl v mnoho ohledech výjimečný. Vlastní podstata důležitosti a využitelnost kanceláří je velkým globálním tématem kvůli dopadu pandemie covid-19, která přinutila velkou část kancelářských pracovníků po celém světě pracovat z domova. Uplynulý rok nám ukázal mnoho vrstev kancelářského prostoru, který plní nejen pracovní, ale i podstatnou společenskou roli. Jako porotci vidíme, že většina firem zahájila návrat do kanceláří s různými modely fungování. Ať už je ale model návratu jakýkoli, tak je to bezesporu napříč trhem návrat do kanceláře,“ říká Radek Procházka, zakladatel soutěže Kanceláře roku a Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.
„Jako porota v kontextu posledního roku doceňujeme odvahu lídrů firem soutěžících v rámci Kanceláří roku zejména v jejich vizi a snaze v této nelehké době jít o ten pomyslný krok dále, tedy zajistit pro své lidi nadstandardní pracovní zázemí. Lidé tak mohou s radostí v těchto nových inspirativních kancelářích nejen pracovat, ale i se socializovat a vytvářet natolik důležité neplánované kreativní činnosti. Ty jsme jako lidé schopni dělat pouze pokud spolu trávíme čas osobně. Význam naší soutěže v doceňování těch, kteří se zasadí o vytvoření nadstandardního zázemí, platí tak v dnešní době dvojnásob,“ dodává Procházka.
Propojení s domovem
Z pohledu kancelářského designu a vybavení dochází ke stále většímu propojení s domovem. Kromě samotného pracoviště začínají kanceláře stále častěji připomínat domácí byldení či příjemnou kavárnu s útulnou atmosférou. „Každoročně roste jak počet přihlášených projektů, tak i jejich kvalita. Je to dobrá zpráva, protože po prvním covidovém lockdownu padaly názory, že kanceláře již nikdo nebude potřebovat. Není to pravda, trh s kancelářemi se proměňuje – a to i z pohledu designu a vybavení, ale rozhodně pokračuje dál. Změny jsou nejrychleji vidět hodně na realizacích z oblasti retailu a IT, které patřily tradičně k těm progresivním,“ říká Petr Zahálka, obchodní ředitel společnosti ProInterier člen odborné poroty soutěže Kanceláře roku.
Vítězové Kanceláře roku 2020
Výjimečné kancelářské interiéry firem v České republice letos soutěžily v deseti kategoriích, z toho kategorie Start-up kanceláře roku a Malé kanceláře roku byly letošní novinkou:
FTV Prima (Kanceláře roku nad 5000 m2, autor: Spaceplan s.r.o. a dotegg architekti s.r.o
AIMTEC (Nejlepší regionální kancelář roku, autor: Ing. arch. Jiří Zábran a Ing. arch. Markéta Šlajsová, PRO-STORY s.r.o.)
Fortuna (Finanční instituce kanceláře roku, autor: Studio Perspektiv)
PRODUCTBOARD (Start-up kanceláře roku, autor: YUAR)
Ataccama Software (IT kanceláře roku, autor: Ing. arch. Tomáš Holub)
PKV BUILD (Poradenské kanceláře roku, autor: PREMIER interiors s.r.o., Ing.arch. Andrea Pastrnek)
Livesport (Kanceláře 21. století, autor: Studio Reaktor)
Scott.Weber Workspace – The Flow Building (Hub & Co-working kanceláře roku, autor: Scott.Weber Workspace & Chapman Taylor)
Jaegermeister (Employee friendly kanceláře roku, autor: Penta Real Estate – Ing. arch. Kamila Fuentes Rielo, Ing. arch. Miriama Zimány, Ing. arch. Vladislav Tvarožek ve spolupráci s Ing. arch Nikola Netušilová z Jaegermeister)
ZDR Investments (Malé kanceláře roku, autor: QARTA Architektura | Jiří Řezák, David Wittassek, Jakub Čížek)
Pomyslnou jedenáctou kategorií pak je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi přihlášenými realizacemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design. Letos si toto ocenění odnesl Telegraph Hub z Olomouce (autor: MgA. Ing. arch. Lukáš Blažek).
„V loni jsme představili novinku v podobě Regionální kanceláře roku a je vidět, že regiony opravdu jedou. V této kategorii letos zvítězil plzeňský Aimtec. Kromě toho se další dvě letošní vítězné realizace nachází mimo Prahu a všechny jsou naprosto výjimečné. Ať je to olomoucký Telegraph Hub, který si odnesl ocenění Cena poroty, anebo PKV Build z Brna za vítězství v kategorii Poradenské kanceláře roku,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku.
Odborná porota složená z předních odborníků kancelářského trhu – Petr Zahálka (ProInterier), Jiří Zavadil (Vitra), Oleg Haman (Obec architektů), Jaroslav Vendl (SilentLab), Michal Kunc (Atelier Kunc Architects), Igor Hobza (monom) a Radek Procházka (Prochazka & Partners) – hodnotila interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovací (technologické, materiálové, praktické), atmosféry, a především kvality pracovního prostředí a uspokojení potřeb zaměstnanců. Napříč všemi kategoriemi porota ocenila i atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným a pohodlným místem k práci.
Zdraví zaměstnanců a dopad DIY na realizace
„Určitým trendem a zároveň i trochu nešvarem letošního ročníku byl nárůst realizací ve stylu DIY, kdy se firma rozhodne, že si na základě průzkumu mezi zaměstnanci navrhne své vlastní kanceláře svépomocí. Je to ale právě architekt, který umí takto posbíraná data přetavit v nápaditý a designově sjednocený návrh, který dohromady takzvaně funguje. Je tedy otázkou, zdali je toto správná cesta a v některých případech, kde bylo hlasování hodně těsné, pak v dané kategorii vyhrála nakonec realizace, kterou navrhl zkušený architekt,“ říká Oleg Haman, předseda Obce architektů a porotce soutěže Kanceláře roku.
Kvalitní, ohleduplné a zdravotně nezávadné kanceláře jsou jistě trendem několika posledních let, který pandemie o to více zrychlila i prohloubila. Stále více zaměstnanců se tak zajímá o to, zdali budovy mají certifikace i z pohledu kvality vzduchu či hladiny hluku. „Vlivem covid-19, dochází nejen k využívání mobilních odhlučněných pracovišť pro jednoho i více pracovníků, ale také k intenzivnějšímu rozdělování celých kanceláří na menší celky, mj. díky akustickým proskleným příčkám. V takto vytvořených menších místnostech pak vzrůstá zájem o prvky potlačující ozvěnu jako jsou stropní obklady či dokonce akustické obrazy na zdi. Pozitivním výsledkem všech těchto úprav je zvýšení bezpečnosti a produktivity pracovníků v kancelářích,“ říká Jaroslav Vendl, spoluzakladatel společnosti SilentLab a porotce soutěže Kanceláře roku.
Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její rekordní 5. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry prostředí, a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času většina z nás tráví v kanceláři. Vítězové budou vyhlášeni na závěrečném galavečeru během léta v zahradách Paláce Žofín, na který budou pozvání zástupci všech přihlášených společností. Více o soutěži na novém webu www.kancelareroku.cz.
O společnosti Prochazka & Partners
Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku. Více o společnosti na www.prochazkapartners.cz.
Tato prezentace používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné cookies
Nezbytně nutné cookies by měly být vždy povoleny. Jedná se o cookies, které využívá prezentace pro správné fungování. Nejedná se o cookies třetích stran.
Pokud tyto cookies deaktivujete, nejsme schopni zaručit fungování prezentace na 100%. Také se vám bude neustále zobrazovat tato lišta.
Cookies třetích stran
Tato stránka používá Google Analytics, Facebook a Leady pro sběr anonymních dat o návštěvnících.
Povolením těchto cookies nám pomůžete zdokonalovat naše webové stránky.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!